Hmneverl » Zakelijk
Artikelen 1 - 7 van 7 in de rubriek Zakelijk

Zakelijk

DMAIC, verbetermethode vanuit Six Sigma

DMAIC, verbetermethode vanuit Six Sigma

DMAIC is een verbetermethode die binnen de 6 sigma toolset een belangrijke plaats inneemt. Naast de wat bekendere PDCA (Plan Do Check Act) wordt DMAIC steeds breder toegepast. DMAIC, wat staat voor De… Management, 02-04-2011
Kwaliteitstool: Het Pareto-diagram

Kwaliteitstool: Het Pareto-diagram

Een Pareto-diagram is een van de meest gebruikte tools om inzichtelijk te maken wat de belangrijkste aspecten zijn in een gegeven situatie. Het wordt vaak gebruikt om de performance van een bepaald pr… Management, 30-05-2009

Lean-5S, een methodiek voor efficiënter werken

De 5S-methodiek maakt deel uit van Lean Management. Eigenlijk is het heel eenvoudig. Als u werkprocessen wilt verbeteren is het eerst zaak om de bestaande situatie op te schonen. Daardoor worden lopen… Management, 05-11-2015
Problemen oplossen met de 5 Why's

Problemen oplossen met de 5 Why's

Een van de hulpmiddelen bij het oplossen van problemen is de 5 Why aanpak. Een simpele maar effectieve manier om de oorzaak van problemen op te sporen. De 5 Why methodiek is in de jaren '70 bij Toyota… Management, 16-02-2010
Six Thinking Hats: Effectief beslissen

Six Thinking Hats: Effectief beslissen

De "Six Thinking Hats" (de zes denkhoeden) is een krachtige methode om tot weloverwogen beslissingen te komen. De methode is bedacht door de Britse auteur en management goeroe Edward di Bono en wordt… Management, 29-12-2011
Stakeholder management

Stakeholder management

Als projectleider is het van groot belang dat u uw stakeholders (belanghebbenden) kent en dat u hen tevreden houdt. Een project kan nog zo goed lopen, als u de stakeholders niet mee krijgt, zal het pr… Management, 29-01-2016

Visgraat-diagram (fishbone/ishikawa-diagram)

In ieder bedrijf gebeurt het. Er doet zich een kwaliteitsprobleem voor in de productie en de oorzaak is na een eerste analyse niet duidelijk. Een goede methode om structureel de oorzaak van het proble… Management, 12-01-2010